بیمه ‌نامه عدم النفع شکست ماشین ‌آلات

بیمه نامه عدم النفع شکست ماشین آلات

این بیمه نامه مکمل بیمه شکست ماشین آلات است و چنانچه در اثر خطرات ناگهانی وارد به ماشین آلات وقفه ای در تولید کارخانه بوجود آید ، زیان ناشی از عدم تولید که شامل هزینه های جاری ، حقوق و دستمزد کارکنان در طول دوره تعطیلی و سود خالص از دست رفته میباشد را بیمه می نماید.

در نتیجه بیمه گذار خسارت مالی ناشی از از دست دادن سود ، عدم کسب هزینه های جاری ( مانند بهره هایی که شرکت میپردازد) ، استهلاک، حقوق و دستمزد و غیره را باید متحمل شود.

این بیمه جزو بیمه های مهندسی بوده و در کشورهای صنعتی از اهمیت بیشتری برخوردار میباشد و اکثر کارخانجات صنعتی این بیمه نامه را از شرکتهای بیمه خریداری می نمایند.

بیمه عدم النفع ناشی از شکست ماشین آلات عبارتست از پوشش بیمه ای سود ازدست رفته ناشی از وقفه درکار که در اثر حادثه قابل جبران تحت بیمه شکست ماشین آلات رخ داده باشد. اصطلاح حادثه، هر خسارت فیزیکی ناگهانی غیر قابل پیشبینی وارد به ماشین آلات ذکر شده در جدول مشخصات است که لازمه آن تعمیر و یا تعویض باشد. علل ممکن برای چنین حوادثی عیب در ریجته گری و مواد، طراحی غلط، خطا در ساخت یا نصب، اجرای ناصحیح کار، عدم مهارت و سهل انگاری، خرابکاری، کمبود آب در بویلرها، انفجار فیزیکی، پارگی در اثر نیروی گریز از مرکز ، اتصال کوتاه یا یخ زدگی و یا هر علت استثناء نشده میباشد.