طرح جامع بیمه گردشگران

طرح جامع بیمه گردشگران

بیمه ایران به منظور افزانش ضریب ایمنی و آرامش گردشگران از سال 82 اقدام به ارائه پوشش بیمه ای کلیه ایرانگردان و جهانگردان نموده است.

در این طرح که براساس توافقنامه فی مابین بیمه ایران و سازمان ایرانگردی و جهانگردی به اجرا درآمده است ، گردشگران خارجی از لحظه ورود به کشور و ایرانیان گردشگر در هنگام خروج از کشور و گروههای گردشگر داخل کشور تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند.

خبر: تهیه طرح جامع بیمه گردشگران خارجی


۱۱:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
کد خبر: ۳۷۶۶
برای نخستین بار در کشور تهیه طرح جامع بیمه گردشگران خارجی از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری انجام گرفت.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدرضا پوینده مدیر کل دفتر توسعه گردشگری سازمان با بیان این خبر گفت: همواره یکی از سیاست های اصلی معاونت گردشگری، طراحی بیمه ای جامع بوده است که در پوشش آن گردشگران داخلی و خارجی بتوانند با امنیت کامل به سفر بپردازند.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه طی سال های گذشته قراردادی میان سازمان میراث فرهنگی و یکی از شرکت های معتبر بیمه بسته شده بود؛ تصمیم بر آن شد تا به منظور توسعه امر بیمه و رفع چالش های موجود کنسرسیومی متشکل از چند شرکت بیمه تشکیل شود.
پوینده خاطر نشان کرد: به همین منظور تهیه طرح جامع بیمه گردشگر در دستور کار معاونت گردشگری قرار گرفت تا با نظر سنجی از شرکت های بیمه مورد نظر این طرح تکمیل و وارد فازاجرایی شود.
مدیر کل دفتر توسعه گردشگری با بیان اینکه طرح بیمه مذکور با گستره اجرایی مطلوب و فارغ از محدودیت های گذشته در خدمت گردشگران خواهد بود، یادآور شد: جبران هزینه های پزشکی ناشی از حوادث مشمول بیمه، هزینه مسئولیت مدنی و جبران هزینه دفاع حقوقی، پرداخت غرامت فوت و نقص عضو ناشی از حوادث مشمول بیمه، هزینه های مربوط به امداد و مفقود شدن اموال، بخشی از بندهای ذکر شده در این طرح به شمار می آیند که به سبب آن خدمات رسانی به گردشگران خارجی را در بر خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به مدت اعتباربیمه در این طرح، یادآور شد: گردشگران خارجی از لحظه ورود به خاک ایران بعد از تایید گذرنامه و مهر ورود تا زمان خروج از مرز و ممهور شدن گذرنامه می توانند از مزایای بیمه مورد نظر برخوردارشوند.
پوینده با بیان اینکه اولویت نخست اجرای این طرح گردشگران خارجی هستند، یاد آور شد: امروزه وجود بیمه ای جامع که قادر باشد بسیاری از حوادث احتمالی و امداد و نجات گردشگران را پوشش دهد از ضروریات برگزاری تور به شمار می آید؛ از همین رو همزمان با عملیاتی شدن این طرح، الزام به کارگیری آن از سوی دفاتر خدمات مسافرتی کشور، در دستور کار معاونت گردشگری قرار گرفته است. مدیر کل دفتر توسعه گردشگری همچنین درباره زمان اجرایی شدن طرح بیمه گردشگر، یادآور شد: با امضای توافق نامه این طرح از سوی ریاست سازمان و مدیران عامل شش شرکت بیمه عضو کنسرسیوم، طرح بیمه گردشگر در آینده ای نزدیک وارد فاز اجرایی خواهد شد.