زنان باردار كمتر كافئين مصرف كنند چاپ
بانوان - خانواده و سلامتی
زنان باردار کمتر کافئین مصرف کنند

پژوهشگران آژانس استانداردهای غذایی انگلیس توصیه می‌کنند؛ زنان باردار نباید بیش از دو فنجان قهوه یا چهار فنجان چای در روز مصرف کنند.
ایسنا: یک آژانس دولتی انگلیس تاکید کرد: زنان باردار باید مقدار مصرف کافئین روزانه خود را کاهش دهند.

پژوهشگران آژانس استانداردهای غذایی انگلیس توصیه می‌کنند؛ زنان باردار نباید بیش از دو فنجان قهوه یا چهار فنجان چای در روز مصرف کنند.

در حالی که سازمان مزبور در گذشته سطح استاندارد مصرف کافئین برای زنان باردار را 300 میلی گرم اعلام کرده بود اما اخیرا با یک سوم کاهش، این رقم را به 200 میلی گرم در روز کاهش داده است.

این تغییر به دنبال یافته پژوهشگران دانشگاه‌های لیسستر و لیدز اعمال شد که بر اساس این یافته، کافئین باعث تولد نوزادان کم وزن می‌شود.

مشروح این تحقیق در مجله مدیکال انگلیس در هفته جاری منتشر خواهد شد.

به گفته متخصصان؛ کودکانی که با وزن پایین بدنیا می‌آیند بیشتر به بیماریهای قلبی و دیابت مبتلامی‌شوند. این متخصصان در عین حال تاکید کردند که اگر تا پیش از توصیه اخیر باردار بوده و مقدار بیشتری کافئین مصرف می‌کرده‌اید، جای نگرانی وجود ندارد چون خطر بسیار اندک است و می‌توانید از این لحظه عادت خود را تغییر دهید تا به جنین آسیب وارد نشود.
 
مطالب مترادف تصادفی
بیمه اینترنتی ایران